lapland2022.reismee.nl

Dag 6

Vrijdag 18 januari

We hadden vandaag een rustige dag zonder activiteiten op de planning staan. We zijn de dag begonnen met een wandeling. Helaas sneeuwde het de gehele dag, dus echt genieten van het uitzicht zat er niet in.

Ook de looppaden waren weer onder gesneeuwd, dus het was bij elke stap een verassing hoe ver je zou wegzakken. We hebben weer een deel van het meer overgestoken en zijn daarna weer de bossen ingegaan. Ook hier waaide het flink vandaag en het eerste gedeelte hadden we wind tegen. Nick probeerde ergens een eigen pad te maken, maar zakte tot z'n middel in de sneeuw weg.

Gelukkig dat de gehuurde pakken uit 1 deel bestaan en niet uit een losse broek en jas. Dit scheelt erg veel als je in de sneeuw valt.

Ook buiten was het een stuk rustiger dan normaal. Sommige uit te groep hadden vandaag fat biken op de planning staan, maar ook deze activiteit was geannuleerd ivm het weer.

Op de terugweg hebben we even een lunch gehaald bij de supermarkt en zijn we nog wat souvenirs winkels ingegaan.

Smiddags wilde we de pub in en daarna lekker uiteten gaan. De afgelopen week waren er maar 2 restaurants open, maar sinds vandaag waren de andere restaurants ook weer open gegaan. Vanwege corona waren deze een tijd dicht.

In de pub hebben we heerlijk genoten van een biertje en een sider. Zoals gewoonlijk zat het weer bijna helemaal vol hier. We hadden uno en dobbelstenen meegenomen dus hebben de middag hier lekker doorgebracht.

Hierna zijn we doorgelopen naar Well. Een restaurant waar ze vooral hamburgers hebben. We waren er al optijd gaan zitten want de eigenaar had al aangegeven dat het waarschijnlijk druk zou worden. En inderdaad stond er toen wij al een tijdje zaten een hele rij. Het is hier normaal als je binnen komt om gewoon een tafel uit te zoeken en dan bij de bar je drinken en/of eten te bestellen. Wel makkelijk dat je dus meteen betaald en je gelijk weg kunt gaan als je klaar bent.

Morgen hebben we toch nog ijsvissen erbij geboekt. Hopen dat dit wel door kan gaan.