lapland2022.reismee.nl

Dag 1

Vandaag was het eindelijk zo ver, de vakantie naar Fins Lapland.

Rond 11:30 kwamen we aan in Äkäslompolo, hier konden we gelukkig meteen onze studio in. Een gezellige, mooie en kleine ruimte met alles wat we nodig hebben. In de badkamer zit een sauna en met een kleine keuken kunnen we zelf wat koken.

Nadat we de koffers hadden uitgepakt hebben we ons dik aangekleed en zijn we het dorp even gaan verkennen. Fijn om wat extra warme kleren aan te hebben aangezien het hier -18 graden is.

Vanavond eten we lekker iets makkelijks "thuis". De grote supermarkt heeft genoeg keuze dus we keken onze ogen uit. Ook de Finse taal is nogal moeilijk te lezen. Morgen hebben we al een reservering staan bij een restaurant.

Om 16:00 kunnen we onze skipakken op gaan halen en verder gaan we lekker rustig aandoen.

Morgen staat de sneeuwscooter op de planning en geven ze een zonnige dag met geen bewolking, duimen op het noorderlicht!

Nicole

Fijn dat jullie goed zijn aangekomen in het Hoge Noorden. -18 Klinkt wel heel koud hoor, gelukkig heb je een warme sauna in jullie studio. We duimen met jullie mee voor het Noorderlicht, zou wel heel mooi zijn om te zien.